
תוכן, תוכן ועוד קצת תוכן

שיווק דיגיטלי למתחילים, 10 צעדים בסיסיים שכל עסק צריך להכיר
פיד מוצרים בגוגל: המדריך לחנויות אונליין
מוכרים אונליין? תכירו את אחד החברים הכי טובים שלכם – פיד המוצרים של גוגל. מדובר בקובץ XML שמאפשר לגוגל לקרוא, להבין ולהציג את כל המוצרים שיש לכם באתר – הן בתוצאות אורגניות והן בפרסום ממומן (Google Shopping).
בעזרת תהליך חכם ופשוט יחסית, תוכלו להגדיל חשיפה, לשפר CTR, ולהביא תנועה חמה יותר לחנות הדיגיטלית שלכם.
איך יוצרים פיד מוצרים?
- יצירת קובץ XML באתר – ברוב אתרי WordPress, ניתן להשתמש בתוספים כמו
CTX Feed
. באתרים אחרים כמו Wix – יש לפנות לתמיכה הטכנית ולברר. - עריכת הפיד – ודאו שכל המידע הנדרש מופיע: שם מוצר, תיאור, מחיר, קטגוריה, תמונה, קישור למוצר, ועוד. קובץ מסודר היטב ישפר את הסיכוי שלכם להופיע בגוגל שופינג.
חיבור ל-Google Merchant Center
כדי למשוך את הפיד לגוגל:
- היכנסו לGoogle Merchant Center וצרו חשבון חדש.
- הגדירו את החשבון: כתובת אתר, מספר טלפון, אימות עם Google Analytics וכדומה.
- בתפריט "מוצרים", הוסיפו מוצר אחד ידנית – כדי לעקוף באג שמונע הוספה ראשונית של פיד.
- עברו ללשונית "פידים" → הוספת פיד חדש → הדביקו את כתובת ה-XML. אם נדרש, הוסיפו שם משתמש וסיסמה.
שדרוגים חכמים לפיד
במסך "הגדרות הפיד", ניתן לבצע התאמות מתקדמות:
- הוספת שם העסק לפני שם המוצר (למשל: "קובי חי דיגיטל – עכבר אלחוטי").
- תנאים חכמים – לדוגמה: אם מחיר > 100 ש"ח → להוסיף "משלוח חינם".
- חוקי תיוג אוטומטיים לפי קטגוריה או זמינות במלאי.
שילוב עם קמפיינים בגוגל
- בלשונית "גידול", תחת "ניהול תכניות" – הפעילו את האפשרות "כרטיסי מוצר חינמיים" לחשיפה אורגנית.
- הפעילו את "מודעות שופינג" כדי לשלב את הפיד בקמפיינים בגוגל Ads.
טיפ חשוב לפני סיום
שילוב פיד מוצרים