הרשת החברתית - אילוסטרציה של מחשב נייד ומסביבו נתונים וגרפים

איך לפתוח דף פייסבוק מנצח? שבעה צעדים להצלחה.  

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, ועד כה, הפופולארית ביותר בישראל. לעסקים קטנים, בינוניים וגם גדולים, היא מאפשרת להתחבר עם קהל היעד, בהרבה יותר מובנים מאשר בפרסום הקלאסי. ראשית כל – היא הרבה יותר רספונסיבית ומהירה, היא נותנת מענה. היא מייצרת סקרנות והיא מאפשרת לשחרר את העניבה ולהשתולל עם פרסומים יוצאי דופן.

יחד עם זאת, לפייסבוק יש חסרון מובנה. אנחנו קוראים לזה Facebook Mode או "מצב פייסבוק". מין מצב של שיטוט, גלילה אינסופית וגם תחרות אינסופית על תשומת הלב של הגולשים.

אז מה עושים כדי לפתוח דף פייסבוק מצליח? האם יש הנחיות צעד אחרי צעד לפתיחת דף כזה לעסק שלי?

לאחר שנים של פרסום עסקים שונים בפייסבוק, התנסינו במגוון רב של גירסאות לשיווק נכון ומוצלח בפייסבוק ואנחנו שמחים להציג עבורכם כאן שיטת עבודה קלה שתסייע לכם להצליח.

כמו בכל דבר, גם כאן אין דרך יחידה להצלחה. זו רק הדרך שלנו, ואנחנו שמחים לחלוק אותה איתכם.

* הערה – המדריך מיועד למשתמשי פייסבוק בשפה העברית. אבל די פשוט להבין אותו גם אם אתם גולשים באנגלית.

 

איך לפתוח דף פייסבוק מנצח? שבעה צעדים להצלחה.

צעד ראשון: פותחים דף פייסבוק.

בעלי עסקים מסויימים עדיין נוטים לפתוח בפייסבוק משתמש פרטי ("יוזר") במקום דף עסקי, מתוך מחשבה שאולי יהיה להם קל יותר לקדם את עצמם ו"לעקוף" את התקנות והרגולציות שפייסבוק מטיל על עסקים.

זה לא עובד. ויותר מזה, פייסבוק מקיימת מעקב מתמיד אחרי עסקים "מחתרתיים" כאלה ובהזדמנות הראשונה סוגרת להם את החשבון או מתעללת בהם כיד הדמיון הטובה עליהם. בכל האמור בהתנהלות מול פייסבוק, אל תנסו ללכת נגד הזרם.

לחצו כאן ליצירת דף עסקי (נפתח בחלון חדש) 

(ניתן, לחליפין, ללחוץ למעלה בתפריט הכחול בכל דף פייסבוק מהמחשב, על האופצייה "צור" ומשם לבחור "דף".

צילום מסך מדף פייסבוק בעברית. בתפריט העליון נבחר הפריט "צור" ומתחתיו, קיים תפריט נגלל שכולל את המילים "דף", "מודעה", "קבוצה", "אירוע" ו "רישום ל marketplace"

ברגע שהתחלתם את תהליך יצירת הדף, תתבקשו לבחור אם ברצונכם לפתוח דף עסקי, או דף חברתי. במדריך הזה אנו נתמקד בפתיחת דף עסקי ולכן, בחרו את האופציה הזו.

בחירת סוג הדף. מצד ימין "עסק או מותג", מצד שמאל - "קהילה או דמות ציבורית"

בשלב הזה, תתבקשו לבחור את שם הדף ולשייך אותו לקטגוריה מסוימת. קשה להגיע להתאמה מושלמת בקטגוריות, תנסו לבחור את המתאימות ביותר. תמיד ניתן לשנות זאת בהמשך. לעומת זאת, שינוי שם לדף יכול להיות עסק בעייתי, לכן השתדלו לתת לדף שם ממצה, מקיף ככל האפשר, שמסביר בדיוק מה אתם עושים. "רבקה תכשיטים" יכול להיות כוללני מדי, בעוד "רבקה – שרשראות וצמידים בעיצוב אישי" ימשוך קהל הרבה יותר רלוונטי לדף שלכם.

לאחר בחירת עסק או מותג - ניתן למלא פרטים: שם הדף, קטגוריה, כתובת, מספר טלפון (לא חובה) ואפשר גם לסמן שלא להציג את הכתובת הפיזית

 

צעד שני: תמונות רבותיי, תמונות.

לאחר שהקמתם את הדף, תתבקשו להעלות אליו תמונת פרופיל ותמונת רוחב. שימו לב, גודל התמונות משתנה מפעם לפעם ולכן תמיד כדאי לחפש בגוגל את ההנחיות האחרונות לגדלי תמונות.

תמונת הפרופיל של הדף תופיע בכל פוסט ותגובה. רצוי לבחור את הלוגו של העסק, או תמונה שמאפיינית מאד את העסק והלקוחות יוכלו לזהות בקלות. התמונה הזו תהיה בגודל מרובע (1:1) ופייסבוק הופך אותה מתמונה מרובעת לעגולה ליד פוסטים ומודעות ןלכן, הקפידו שלא יהיו פרטים בתמונה שיעלמו בצדדים.

תמונת רוחב (Cover Picture) היא תמונה מלבנית שמופיעה בחלק העליון של הדף. זו היא הזדמנות נהדרת להעביר לגולשים שלכם חוויה ויזואלית. אם נמשיך את הדוגמה של רבקה, יצרנית התכשיטים, בתמונת הרוחב אפשר להוסיף תמונה שלה יוצרת תכשיט עם כל הציוד המקצועי שלה מסביב. תמונה כזו תעביר את האמירה האישית, את עבודת היד וגם תספק לגולשים הצצה קטנה למי שעומד מאחורי הדף. שימו לב – פייסבוק חותך את שולי התמונה בתצוגות שונות. כך למשל, במובייל היא תהיה קטנה יותר. הקפידו למרכז את מוקד העניין של התמונה, כדי שבמקרה של חיתוך השוליים, לא יאבד מידע חיוני.

דוגמה של דף, עם תמונת פרופיל ותמונת רוחב, חיצים מצביעים על המיקום והצורה של כל תמונה

 

ניתן לפנות למעצב או גרפיקאי (ואפשר לפנות גם אלינו!) כדי לקבל עיצוב מקצועי ומותאם אישית לתמונת הפרופיל ותמונת הרוחב. עיצוב כזה יקח בחשבון את כל הפרמטרים הנדרשים ותקבלו מוצר איכותי ששייך רק לכם.

אפשרות נוספת היא להרשם לתוכנה חיצונית. קאנבה (Canva) היא דוגמה טובה לתכנת "עשה זאת בעצמך" שמאפשרת לכם בקלות ובנוחות לייצר לעצמכם תמונות נהדרות.

רוצים טיפ של אלופים? קבלו: אפשר להחליף את תמונת הרוחב בסרטון קצר (באורך של 20-90 שניות ובגודל של 820 על 462 פיקסלים נכון לעכשיו). 

 

צעד שלישי: השתדלו למלא את כל הפרטים הנדרשים בדף.

מייד לאחר הקמת הדף החדש שלכם, פייסבוק יציע לכם למלא פרטים נוספים. בשלבים הראשונים של בניית הדף, תופיע לכם הודעה קבועה בשם "הצג את כל הטיפים לדף". לחיצה על ההודעה הזו תציג לכם מספר טיפים בסיסיים שישפרו מאד את הנראות והתפקוד של הדף שלכם.

טיפ של אלופים #2: אל תוותרו על יצירת שם משתמש לדף שלכם. שם המשתמש הזה יתן לכם גם קישור קצר ומגניב עם שם הדף, שאותו ניתן לשתף. 

 

טיפים לדף - פייסבוק מציע ליצור שם משתמש קל לזכירה עבור הדף שלך.

 

בנוסף, תוכלו לבחור מהתפריט העליון את האפשרות "הגדרות" ואז לבחור את הלשונית "פרטי הדף" כדי לשנות ולהוסיף כמה שיותר מידע על הדף שלכם. זכרו, אתם נמצאים בתחרות מתמדת עם דפים אחרים. ככל שתדאגו למלא פרטים איכותיים וממוקדים יותר, כך יהיה קל יותר לגולשים לאתר אתכם.

 

הגדרות - הצגה של מילוי פרטי הדף, לאחר שבוחרים "הגדרות" בתפריט העליון ו"פרטי הדף" בלשונית בצד

 

תיאור – תיאור קצר בן 155 אותיות שמהווה הסבר ממוקד על הדף שלכם. ("רבקה מייצרת שרשראות וצמידים בעיצוב אישי, בקרו בדף למידע נוסף") .

קטגוריות – קצת טריקי ובעייתי לפעמים, מכיוון שלא תמיד מוצאים שם את העיסוק המדוייק שלכם. עדיין, כדאי למלא ואפילו "להתפשר" ולחפש דברים שקרובים למה שאתם עושים.

פרטים ליצירת קשר – חשוב מאד למלא! אם יש לכם טלפון, כתובת אתר, דואר אלקטרוני וכו', אלו אמצעים שבעזרתם יוכלו לקוחות פוטנציאליים ליצור עמכם קשר.

מיקום – אם יש לכם חנות או משרד פיזיים שאליהם אנשים מגיעים לפגישה, כאן ניתן לציין זאת.

שעות פתיחה – רלוונטי בעיקר לעסקים פיזיים שמקבלים קהל ועונים לשאלות הלקוחות בשעות מסויימות. כדאי מאד למלא את זה כדי שהגולשים שלכם ידעו מתי לצפות לתשובה.

מידע נוסף – דברים נוספים כמו טווח המחירים שלכם

 

פריטי המידע הללו יופיע בלשונית "אודות" ביחד עם חומר נוסף שתרצו לספר לגולשים שלכם: "הסיפור של העסק", פרסים, תפריט במקרה של מסעדה ועוד.

טיפ של אלופים #3: הוסיפו כפתור. לכל דף פייסבוק יש כפתור "הנעה לפעולה" (Call to action – CTA) ישר מתחת לתמונת הרוחב. ניתן להטמיע עליו לינק לאתר, התקשרות לטלפון או אפילו שליחת הודעה לצ'אט.

תמונת הקאבר של הדף ומתחתיה, כפתור כחול שמאפשר לכם להוסיף לחצן CTA לדף הפייסבוק שלכם

 

צעד רביעי: התאימו את הדף לצרכים שלכם.

פייסבוק מאפשרים לכם לבצע התאמה טובה יותר של הדף, לצרכים שלכם ושל העסק שלכם. תחת לשונית "הגדרות" תמצאו את האפשרות "תבניות ולשוניות". בחירת התבנית הנכונה, עם הלשוניות המתאימות לעסק שלכם, יכולה לייצר חווית גלישה אחרת ללקוח. כדי להקל עליכם, פייסבוק ריכזה לשוניות מסויימות תחת "תבנית".

תבניות ולשוניות - ניתן לבחור תבניות שונות, וכמו כן לסדר את הלשוניות לפי הצורך

 

לכל תבנית יש כפתור CTA ורשימת לשוניות משלה. ניתן לבחור ולהחליף תבניות, (התבניות הקיימות היום מתאימות למרבית העסקים – לדוגמה קניות, עסקים, קולנוע, עמותות, אבל גם מסעדות ובתי קפה, ועוד). לא מצאתם את התבנית המדוייקת שלכם? אין בעיה: ניתן להוסיף או להוריד לשוניות כרצונכם ולפי טעמכם.

טיפ של אלופים #4: אם יש לכם קבוצת פייסבוק, חברו אותה לדף שלכם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על הלשונית "קבוצות" בדף שלכם ומשם תוכלו לחבר את הדף לקבוצה קיימת (במקרה שכבר יש לכם אחת), או להקים בעזרת הדף קבוצה חדשה כדי לאסוף אליה קהלים רלוונטיים. 

 

לשונית "קבוצות" ובתוכה האפשרות לחבר קבוצה קיימת, או להקים קבוצה חדשה לדף שלכם

 

צעד חמישי: הוסיפו משתתפים לניהול הדף.

הצעד הזה משמעותי במיוחד אם אתם פותחים את הדף עבור עסק שיש בו כמה עובדים ותרצו שהם יקחו חלק בניהול הדף ביחד איתכם. פייסבוק מאפשר לכם לחלק את הגישה לדף לכמה רמות בהתאם לתפקיד שמבצע אותו חבר צוות. חשוב לוודא: על מנת לאפשר גישה לדף הפייסבוק שלכם, חשוב שלעובדים יהיה חשבון פייסבוק! זה נשמע אולי טריוויאלי אבל הרבה אנשים מפספסים דווקא את זה. על מנת לתת לאנשים תפקיד יש להכנס ללשונית "הגדרות" (למעלה) ואז לבחור בצד ימין את הלשונית "תפקידים בדף".

הנה כמה בעלי תפקידים בדף.

מנהל – למנהל יש סמכויות מלאות לכל דבר שקיים בדף. למי שמקים את הדף יש סמכויות מנהל כברירת מחדל. מנהלים יכולים להוסיף או להסיר מנהלים אחרים (מה שאומר שאם הוספתם מישהו כמנהל לדף, הוא יכול להסיר אתכם).

עורך עורך יכול לערוך את הדף, להוסיף פוסטים ולשלוח הודעות בשם הדף לגולשים, ליצור מודעות פייסבוק וגם לראות מי מהעובדים האחרים כתב פוסט, תגובה או מודעה בשם הדף. הוא גם יכול לראות נתוני שימוש בדף (Insights).

מגשר – יכול להגיב בשם הדף לפוסטים, או למחוק תגובות. הוא יכול לשלוח הודעות פרטיות בשם הדף ולראות מי מהעובדים האחרים כתב פוסט, תגובה או מודעה בשם הדף. הוא גם יכול לראות נתוני שימוש בדף (Insights).

מפרסם – העבודה שלו קשורה בעיקר למודעות בפייסבוק, אבל יש לו גישה חלקית לדף: הוא יכול לראות מי מהעובדים האחרים כתב פוסט, תגובה או מודעה בשם הדף. הוא גם יכול לראות נתוני שימוש בדף (Insights).

אנליסט -יכול לראות מי מהעובדים האחרים כתב פוסט, תגובה או מודעה בשם הדף. הוא גם יכול לראות נתוני שימוש בדף (Insights).

 

צעד שישי: עולים לאוויר.

אחרי שסיימתם לבנות, לתכנן, לסדר ולמנות את אנשי שלומכם, הגיע הזמן לעלות לאוויר עם הדף החדש והמבריק שלכם. עדכנו את הסטטוס, העלו פוסט, שתפו לינק, תמונה, סרטון או אירוע. כל תוכן שתעלו לדף שלכם יהפוך אותו למעניין יותר עבור הגולשים שלכם. אל תשכחו שערך מוסף הוא ערך עליון: כדי לגרום לגולשים שלכם לעקוב אחרי הפרסומים בדף, עליכם לתת להם ערך מוסף מעניין ורלוונטי ולא רק תוכן שיווקי ומכירתי. אנו ממליצים להעלות מספר פוסטים לפני שאתם מתחילים להוסיף גולשים לדף, כדי שהם לא יכנסו לדף ריק. זה קצת כמו שלא מזמינים חברים לבית החדש, לפני שקניתם כמה כיסאות ושולחנות.

 

פוסט חדש בדף הפייסבוק. דוגמה לאיך הפוסט נראה בשלב עריכת הפוסט בדף הפייסבוק

 

צעד שביעי: הגיע הזמן להפיץ את הבשורה.

בסדר, אז יש לנו דף פייסבוק חדש, עם כמה פוסטים. מה הלאה? כמובן שהדבר הראשון שנרצה לעשות הוא להזמין את כל החברים שלנו, המשפחה, השכנים והמכרים לעשות לייק לדף החדש.

זו שגיאה.

חשיפה של פוסטים בדף הפייסבוק הולכת על אחוז מסויים מסך האנשים שעשו לייק לדף שלכם. אם אתם מזמינים קרובי משפחה וחברים, שאין לקוחות פוטנציאליים של העסק שלכם, אתם בעצם "מבזבזים" עליהם חשיפה. דמיינו לכם שפתחתם בית קפה והוא כל היום מלא בקרובי המשפחה שלכם שנכנסים, אוכלים, שותים, אומרים תודה ויוצאים בלי לשלם. זה נראה רע נכון? וזו גם דרך לא מוצלחת במיוחד להריץ עסק. אתם צריכים שהדף שלכם יגיע ללקוחות פוטנציאליים, לקוחות משלמים. לכן, דאגו שהדף יהיה מלא בפוסטים ובתוכן שרלוונטי ללקוחות שלכם ודאגו למשוך אותם.

איך מזמינים אנשים חדשים לדף? 

הפיצ'ר הכי קל לשימוש הוא להזמין חברים. פייסבוק מעודד אתכם להזמין אנשים מרשימת החברים שלכם לדף וסביר להניח שחלק מהם אכן יקבלו את ההזמנה ויצטרפו לדף שלכם. שימו בראש את מה שנכתב בפסקה הקודמת: הזמינו אך ורק חברים ואנשי קשר שהם קהל פוטנציאלי! ניתן לחפש בקלות יחסית שמות של חברים וכל מה שצריך לעשות כדי להזמין אותם לדף זה ללחוץ על "הזמן".

הזמינו חברים לעבודה לעשות לייק לדף (זה חשוב במיוחד אם פתחתם דף לעסק שלכם). ככל שיותר אנשים רלוונטיים יעשו לייק לדף ובמיוחד יקחו בו חלק פעיל (שיתוף פוסטים למשל) כך הוא יצליח להתקדם מהר וטוב יותר.

רשימת חברים שניתן להזמין לדף הפייסבוק, הרשימה נמצאת בצד שמאל של הדף (או ימין אם אתם בגירסה האנגלית)

 

 

קדמו את דף הפייסבוק באמצעות האתר שלכם.

יש לכם אתר? נפלא! דאגו להציב באתר לינק ברור ונוח לדף הפייסבוק שלכם. יש לפייסבוק תוסף קל ונוח בשם Page Plugin (הקישור נפתח בחלון חדש). עם התוסף הזה תוכלו להטמיע את דף הפייסבוק שלכם באתר ולהזמין מבקרים לעשות "לייק" ולעקוב אחרי הדף שלכם. השילוב הזה עובד נהדר מכיוון שהמבקרים באתר שלכם, במיוחד מבקרים שמבצעים עם האתר אינטראקציה, הם לקוחות פוטנציאליים שתרצו שימשיכו לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות.

תמונה מתוך דף התוסף של פייסבוק

קדמו את דף הפייסבוק שלכם באמצעות הדואר האלקטרוני

שולחים ניוזלטרים לגולשים? מתכתבים עם לקוחות בדואר האלקטרוני? הוסיפו לחתימה שלכם וגם לניוזלטר קישור "עקבו אחרינו בפייסבוק". תתפלאו כמה זה אפקטיבי.

 

 

Write a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *